هومان حسن پور رئيس اتحاديه ناشران و کتاب فروشان : شناخت ارزش و منزلت كتاب، براي دوستداران منافع ملی لازم است/ هفته كتاب فرصتی برای تحليل مشكلات اهالی كتاب

 

🔸رئيس اتحاديه ناشران و کتاب فروشان تهران با تبريک هفته کتاب و کتابخواني در اهميت توجه به اين مبحث اظهار داشت: كتاب همدمي ضروري همچون نان سر سفره است و هر كس که اين موضوع را درك نمي كند، برود راز پيشرفت كشورهاي توسعه يافته را پيدا كند. قدر كتاب دانستن، براي هر فردي که منافع ملي را مي فهمد لطف نيست، وظيفه است.

🔸هومان حسن پور گفت: چقدر زمان بايد سپري شود تا به ارزش کتاب خواندن پي ببريم؟ كتاب فرهنگ مكتوب است و فرهنگ مكتوب تمام وجود يك جامعه! چه وقت بايد به ياد بياوريم كه هر دشمني وارد هر كشور مي شود؛ اول اقدام به كتاب سوزي مي كند. كي بايد ياد بگيريم كه يا بايد تجربه ديگران شويم! و يا با فرهنگ مكتوب، از تجربه ديگران استفاده كنيم. ميان اين دو انتخاب سال ها و عمرهاي گذشته در ميان است.

🔸حسن پور با بيان اينکه در كشورهای توسعه يافته يكي از ملاك هاي مهم توسعه فرهنگي كتابخواني است، افزود: ضرورت دارد که هفته كتاب داشته باشيم، خصوصا اينکه امسال در ايام كرونا كتاب نشان داد سالم ترين مونس و همدم اين دوران بوده و اين نكته در فاصله اي نه چندان دور اثبات خواهد شد؛ بعد ها جامعه شناسان از مضرات بعضي همدمان ناخواسته خانواده ها در اين دوران بسيار سخن خواهند گفت؛ بنابراين لازم است به کتاب با عنوان دوست سالم توجهي ويژه شود.

🔸وی افزود: هفته كتاب فرصتي است كه مشكلات اهالي كتاب تحليل شود و علاوه بر آن هر نهاد گزارش دهد كه بر اساس تحليل هاي سال گذشته چه اقداماتي انجام داده است؛ ضمن اينكه براي چالش هاي روبه رو چه تمهيداتي تدارک ديده است. چرا که مشكلاتي مانند تهيه كاغذ فرهنگي براي ناشران در ماه هاي آتي جدي است؛ هر چه سريع تر بايد بساط افرادي که به تخلف در حوزه نشر و به نوعي به سرقت نام و عناوين نويسندگان و ناشران مشغولند، برچيده شود.

🔸رئيس اتحاديه ناشران و کتاب فروشان تهران با ابراز تاسف از گسترش دست يازي ها به صنعت نشر و نويسندگي گفت: تكثير فايل هاي پي دي اف در سايت ها و كانال هاي بدون مجوز، حقوق مولف و ناشر را همزمان نابود مي کند. بارها از تريبون هاي مختلف، درد و رنج ناشران و نويسندگان را به گوش مسئولان رسانده ايم، هفته کتاب و کتاب خواني فرصتي است که مسئولان پاسخ و انتظار ناشران و نويسندگان را بدهند.
🔹 @otaghasnafteh
مشروح خبر:
🔹http://www.otaghasnaftehran.ir/ShowContent/90940

نشر آکادمیک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *