نشر آکادمیک

®️ رویاهایتان به شما چه می‌گویند…

🗣️ زیگموند فروید می‌گفت‌; رویاها راه برگزیده برای رسیدن به ذهن ناهشیارند. او که بیش از هر کسی درباره رویا صحبت کرده آن‌ها را آیینه‌هایی می‌دید که واقعیت درون ما را توضیح می‌دهند.

☣️ رویاها می‌توانند پوچی‌های زندگی را به ما بنمایانند. انگیزه‌های راستین واقع در پس اعمالمان را نشان دهند و در زمینه باورهای‌مان با ما برخورد کنند.

✖️ ما نمی‌توانیم از واقعیت فرار کنیم در واقع آن‌چه را که در بیداری پنهان می‌کنیم یا نادیده می‌گیریم در لحظه خواب تجلی و بروز پیدا می‌کند.

☢️ نگرانی‌ها، عقده‌ها، کینه‌ها و بغض‌ها در حالتی کابوس مانند و عذاب، عشق، محبت، فراق و انتظار در حالتی رویایی و زیبا ظهور می‌یابند.

💯 به هر حال آن‌چه که در ذهن شما می‌گذرد و بیشتر به آن توجه می‌کنید بخشی از ادراک و توجه بیش از حد شماست که در زمان خواب به صورت بازخورد در ضمیر ناهشیار شما به صورت رویا دیده می‌شوند.

🔳 خواب‌های پریشان شاید نتیجه افکار پریشان و درهم و نامنظم در بیداری است. برداشت‌های واقع‌بینانه در مقابل خرافات دو مقوله #متضادی هستند که منجر به رشد یا «افت عقلانی» ما می‌گردند. اگر در دادگاه وجدانی شما حکمی به ناحق در مورد خودتان در زمانی صادر شده باشد مدت محکومیت طولانی آن به صورت کابوس همیشه خواب شما را آشفته می‌سازد.
🔍 برداشت‌های غلط و تعمیم آن در زندگی همیشه شما را در خواب و بیداری آزار می‌دهند.
▪️ کسی که فکر می‌کند هیچ کس برای او ارزشی قائل نیست؛ گاهی حتی در خواب هم این جمله را به زبان می‌آورد.
▪️ کسی که فکر می‌کند همه در پی آزار وی هستند حالت خوابیدن و از خواب بیدار شدن او هم همین ایده را نشان می‌دهد.
▫️ بخش مهمی از خواب همان بیداری است همان ذهن خود شماست و همان باورها و ارزش‌های از پیش ساخته ذهن خودتان است.

⚜️ به خواب‌هایتان اهمیت دهید.

👈🏼مخصوصا افراد خلاق و مولد متوجه باشند که ذهن آن‌ها در خواب هم مشغول کار کردن، فعالیت، حل مشکلات و بازپروری است برای همین سعی کنید در مکانی آرام و بی‌صدا بخوابید تا صدای درون خود را بهتر بشنوید محرک‌های بیرونی در نوع و رنگ و بوی خواب شما تاثیرگذارند.

📋 اگر نمی‌توانید جزئیات خواب خودتان را به یاد آورید سعی کنید آن‌ها را در کاغذهایی که در کنار بسترتان قرار می‌دهید، یادداشت کنید.
👌گاهی ایده‌های خوبی از آن استخراج می‌شود کسی که به خواب دیدنش اهمیت نمی‌دهد شاید به بیداری اعمالش هم توجهی نداشته باشد.

〰️اگر خوابی را مکررا می‌بینید یعنی نتوانستید آن را حل کنید و هنوز با آن درگیر هستید.
🖋️آن‌ها را یادداشت کرده و با یک نفر در مورد آن صحبت کنید تا عاقلانه موضوع را فیصله دهید.

👈🏼اگر چند روزی تحت تاثیر یک رویا باشید به این معناست که احساسات شما با [وضعیت و بحران جدیدی] روبه‌رو شده است و باید آن را با {عقل و انطباق} به حالت تعادل درآورید.

💫آن‌هایی که زمان خواب دیدن می‌دانند که خواب می‌بینند، یا این‌که بسیار شفاف و رنگی خواب‌هایشان را به یاد می‌آورند از قدرت عقلانیت و تصویر ذهنی بالایی برخوردارند. خواب‌های آرام و عمیق و ساکت از سلامت و بهداشت روان شما حکایت می‌کند.

https://chat.whatsapp.com/JIlbpWPjbxhK9VkOHoHgiS

📑 آزمــون

برای اینکه بدانید رویاها در مورد انگاره‌های شخصیتی شما چه می‌گویند، پرسشنامه زیر را تکمیل کنید.

این پرسشنامه با توجه به یافته‌های آر.کوریر و جی. هارت تهیه شده است.

۱- گاه از طریق رویا خودم را بهتر می‌شناسم.

درست    غلط

۲- رویاهای من اغلب خوشایند هستند.

درست    غلط

۳- گاهی اوقات به کمک رویا مشکلی را حل می‌کنم.

درست    غلط

۴- دست کم هفته‌ای دو بار رویاهایم را به یاد می‌آورم.

درست    غلط

۵- سالی هشت یا نه بار یک رویا را می‌بینم.

درست    غلط

۶- سالی هشت یا نه بار کابوس می‌بینم.

درست    غلط

۷- روحیه بد ناشی از یک رویا،‌ گاه روز بعد تا چند ساعت در من باقی می‌ماند.

درست    غلط

۸- من خواب‌های رنگی می‌بینم.

درست    غلط

۹- سالی دو سه بار در رویاهایم فریاد می‌کشم یا گریه می‌کنم.

درست    غلط

۱۰- حدودا ماهی یک بار وسط رویایم از خواب می‌پرم.

درست    غلط

🧮 محاسبه امتیازات

👇🏼 با توجه به جواب‌های زیر، در ازای هر جواب مشابه به خود یک امتیاز بدهید.

۱- درست    ۲- درست   ۳- درست   ۴- درست   ۵- غلط   ۶- غلط   ۷- غلط   ۸- درست   ۹ – غلط   ۱۰- غلط

🔘امتیاز ۱۰-۸ : رویاهایتان نشان می‌دهند که سالم و انطباق یافته هستید.

🔘امتیاز ۷-۵ : رویاهایتان در مواقعی ناراحت‌کننده هستند، اما این لزوما مساله مهمی نیست. شاید در خواب می‌خواهید مشکلی را حل کنید و یا ذهنتان متوجه کاری است که باید فردا انجام بدهید. مثلا اگر درباره اعداد و ارقام کابوس می‌بینید، خوابتان می‌خواهد به شما بگوید که فردا باید قبضی را بپردازید.

🔘امتیاز ۴-۰ : ممکن است در بیداری با مشکلی درگیر باشید و چون نمی‌توانید برای آن راه‌حلی پیدا کنید، سعی می‌کنید در خواب آن را برطرف سازید. اگر رویاهایتان ناراحت‌کننده هستند، سعی کنید قبل از خواب ذهنتان را پاک کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonپاسخگویی 24 ساعته