🌺چگونه با فرزندم در مورد طلاق صحبت کنم⁉️

 

🔹🔷وقتی می‌خواهید فرزندتان را از تصمیم خود مطلع کنید باید هردو با حضور فرزند یا همه فرزندانتان؛ مانند یک جلسه خانوادگی یک جا جمع شوید. این جلسه فرصتی است تا به سوالات فرزندتان با شفافیت پاسخ دهید و یک طرفه به قاضی نروید.

🔸🔶مراقب باشید که این جلسه موقعیتی برای بحث و جدل دوباره در مقابل فرزندتان نشود. برای این منظور بهتر است پیش از آن با همسرتان تمام صحبت‌هایی که باید گفته شود را مرور کرده باشید و به توافق رسیده باشید.

🔹🔷مهمترین پیامی که در پشت خبر طلاق باید به کودک انتقال داده شود آن است که “پدر و مادر به خاطر دلایلی تصمیم گرفته‌اند که از هم جدا زندگی کنند و در این ماجرا تو (کودک) هیچ تقصیری نداشته‌ای”.

🔸🔶به فرزندتان توضیح دهید که گاهی احساس بزرگترها نسبت به هم تغییر می‌کند یا نمی‌توانند در مورد مسائل زندگی‌شان باهم موافق باشند و مجبورند جدا شوند. اما یادآوری کنید که ارتباط بین والدین با کودک و فرزندان قابل جدا شدن نیست.

🔷🔹بگویید “ما چون پدر و مادر تو هستیم با تو می‌مانیم از تو جدا نمی‌شویم، هرچند تصمیم داریم که از همدیگر جدا زندگی کنیم”.

🔶🔸برای کودکان کوچکتر می‌توانید ساده‌تر بگویید، مثلا “بابا مامان می‌خوان تو خونه‌های جدا زندگی کنن تا کمتر باهم دعوا کنن، ولی ما هنوزم هردومون عاشق تو هستیم”.

🔷🔹درباره آینده با او صحبت کنید و سعی کنید تمام اتفاقاتی که قرار است رخ دهد و تمام تغییراتی که در زندگی او اتفاق می‌افتد را با او در میان بگذارید.

🔶🔸تغییر در زندگی با پدر یا مادر، محل زندگی اصلی، تغییر احتمالی مدرسه و چیزهایی از این قبیل را توضیح دهید و نظر فرزندتان را بپرسید. طبیعی است درباره این تصمیمات بین شما و فرزندتان اختلافاتی رخ دهد اما شما در آخر باید با فرزندانتان به یک توافق دوطرفه برس

نشر آکادمیک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *