📝۲۰ روش کاربردی برای کنکوری ها برای داشتن آزمونی موفق

 

💠۱. پیش از خواب مطالعه کنید:قبل از به خواب رفتن مطالعه کنید. در طول مدت خواب، مغز خاطرات جدید را تقویت می‌کند؛ بنابراین احتمال زیادی وجود دارد آنچه را پیش از خواب می‌خوانید، به خوبی به خاطر بسپارید. البته سعی کنید کتاب‌های درسی خود را به رختخواب نبرید؛ زیرا ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کند.

💠۲. اطلاعات را تقسیم کنید:یک تکنیک نسبتاً جدید برای یادگیری این است که اطلاعات به بخش‌های کوچک تقسیم شده و در مدت زمانی طولانی به طور مداوم مرور می‌شود؛ بنابراین سعی نکنید تمام جدول تناوبی را یک ‌دفعه حفظ کنید، به جای آن هر روز چند مورد را به خاطر بسپارید و آموخته‌های دفعه قبل را مرور کنید.

💠۳. داستان بسازید:آنچه را که لازم است به خاطر بسپارید به داستانی بامزه تبدیل کنید تا بهتر در ذهن شما باقی بماند.

💠۴. حرکت کنید!:تحقیقات نشان می‌دهد اگر یک مطلب را در مکان‌های مختلف مطالعه کنید احتمال فراموش کردن آن کاهش می‌یابد. دلیل این قضیه این است که هر زمان که مکان خود را تغییر می‌دهید، مغز مجبور می‌شود ارتباطات جدیدی را با مطلبی که آموختید، شکل دهد؛ بنابراین آن مطلب عمیق‌تر به خاطر سپرده خواهد شد.

💠۵. مطالب را تغییر دهید:تنها به خواندن یک مطلب بسنده نکنید. هر بار موضوعات مختلفی را بخوانید. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا بتوانید روش مناسب حل هر مسئله را پیدا کنید. برای مثال اگر مسائل مربوط به تقسیم را پشت سر هم تمرین کنید، می‌دانید که هر مسئله‌ای که با آن رو به رو می‌شوید به احتمال زیاد با روش تقسیم حل می‌شود، اما اگر مسائلی را حل کنید که با استفاده از ضرب، تقسیم و جمع حل می‌شوند آنگاه باید فکر کنید که کدام روش برای حل هر مسئله مناسب است.

💠۶. خودتان را محک بزنید:از خودتان امتحان بگیرید، با این کار خود را به بهترین شکل برای امتحان اصلی آماده می‌کنید. اگر نتوانستید بعضی از مطالب را به خاطر آورید، اصلاً نگران نباشید؛ هر چه بیشتر برای به یاد آوردن مطلبی تلاش کنید، در آینده آن را بهتر به خاطر خواهید سپرد.

مقاله کامل را در سایک نیوز مطالعه کنید👇🏻
http://psychnews.ir/18918
✅سايك نيوز؛ اخبار و مطالب روان شناسي و مشاوره
https://telegram.me/joinchat/CNHnsTyu3STAkOT6r9wOHg

📝 ارثی به جامانده از اجداد: خجالتی و کم رو بودن

💠معمولاً افراد کم رو در مواجهه با شرایط غیر دلخواه خود دچار سرگیجه، حالت تهوع، لرزش و رنگ پریدگی یا بر افروختگی گونه‌ها می‌شوند.

💠از دید روانشناسان، خجالتی بودن زیاد یا دل نازک بودن، یک واکنش عاطفی تکامل یافته است که ما را وادار می‌کند از برخی حالت‌های اجتماعی و روانی از قبیل درخواست کمک از دیگران یا مواجهه با مواد آلوده کننده بالقوه‌ای مانند خون، چرک یا مدفوع اجتناب وسواسی داشته باشیم.

💠هرچند در حالت عادی هیچ کسی مایل به برخورد با بسیاری از این موارد نیست و این حس در حالت متعادل دارای مزایای بارز بقا است و به ما کمک می‌کند تا از رویارویی با بیماری‌های عفونی و مواد غذایی سمی خودداری کنیم، اما واکنش منزجر کننده بیش از حد حساس؛ می‌تواند اشکالاتی در پی داشته باشد. به عنوان مثال این رفتار باعث می‌شود که فرد احتمالاً غذاهای جدید را امتحان نکرده، با افراد جدید آشنا نشده یا مثلاً در یک قطار شلوغ سوار نشود.

💠از منظر علمی، ارزش بقای سطوح مختلف فشار بسته به شرایطی که اجداد ما در آن رشد کرده‌اند، متفاوت خواهد بود و تغییر در احساسات می‌تواند از طریق ژن‌ها به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود. خجالتی بودن، حساسیت و حتی حس انزجار ما نیز تحت تأثیر یادگیری زودهنگام اجتماعی است.

💠از جمله مهم‌ترین تأثیرات اجتماعی در این رابطه می‌توان به واکنش‌های انزجاری والدین نسبت به یک موضوع، آداب و رسوم فرهنگی و باورهای پیرامون بهداشت و پاکیزگی و میزان ارزشمند بودن ارتباطات جمعی و اهمیت فرد در محیط اشاره کرد.

مقاله کامل را در سایک نیوز مطالعه کنید👇🏻
http://psychnews.ir/18923‎

نشر آکادمیک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *