نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت حضوری برگزار نمی‌شود

بخش فیزیکی و حضوری هفتاد و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در سال جاری به دلیل محدودیت‌های سفر ناشی از ویروس کرونا لغو شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا مانع از حضور به موقع بسیاری از کشورها در محل نمایشگاه می‌شود. علاوه بر این، الزامات قرنطینه‌ای که از روز اول اکتبر 2020 اعمال می‌شود، شرکت غرفه‌داران اروپایی و سایر بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف را تقریباً غیرممکن ساخته است.

در این دوره از نمایشگاه برای اولین‌بار علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر می‌توانند به صورت مجازی در این رویداد بین‌المللی شرکت کنند و از برنامه‌های این نمایشگاه که شامل پخش زنده مراسم روز نمایشگاه کتاب دیجیتال(17 اکتبر)، پخش زنده سخنرانی‌ها، پخش و برگزاری 80 رویداد زنده و همچنین پخش زنده مراسم اهدا جوایز کتاب در سطح شهر فرانکفورت است، بهره‌مند شوند.

به گفته رئیس انجمن ناشران و کتاب فروشان آلمان، علاقه‌مندان می‌توانند از تمامی برنامه‌های نمایشگاه، چه به صورت پخش زنده و چه به صورت ضبط شده، استفاده کنند. نمایشگاه مجازی فرانکفورت  شامل برنامه‌هایی متنوع از قبیل بستر جدید مجازی حق نشر فرانکفورت، مجموعه  رویدادهای مجازی رایگان برای متخصصان صنعت نشر (12 تا 15 اکتبر) و … است.

برای شرکت در رویدادها ثبت‌نام در بخش «کتاب من» نمایشگاه مجازی (My Book Fair)الزامی است. این کار از اواسط  سپتامبر از طریق سایت نمایشگاه (www.buchmesse.de)  امکان‌پذیر است.

برنامه  روز کانادا به عنوان میهمان ویژه، برنامه بارقه‌های امید( برنامه‌ای دیجیتالی برای بازیابی خوش‌بینی و نگرش مثبت)، برنامه نشست‌های مجازی سیاسی-اجتماعی با حضور سخنوران برجسته و برنامه اعطای جوایز کتاب آلمان (“بهترین کتاب آلمان” و”صلح کتابفروشان آلمان”) و … از دیگر برنامه‌های هفتاد و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خواهد بود.

بیشتر بخوانید

بخش مجازی هفتاد و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با حضور جمعی از سخنرانان برجسته جهان همچون اروین ولش، جان نیون، الیزابت گیلبرگ و… از 23 الی 28 مهر( 14 تا 18 اکتبر 2020) با بهره‌گیری از برنامه‌های پیشرفته دیجیتالی در محل دائمی نمایشگاه کتاب فرانکفورت به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نشر آکادمیک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *