تبدیل پایان نامه ارشد و دکترا به کتاب

تبدیل پایان نامه ارشد و دکترا به کتاب

تبدیل پایان نامه ارشد و دکترا به کتاب یکی از کارهای بسیار حرفه‌ای، علمی و تخصصی است. بسیاری از پایان‌نامه‌هایی که توسط دانشجویان در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا نگارش شده است به دلیل دسترسی بسیار سخت جامعه علمی به آنها متاسفانه کاربردی پیدا نمی‌کنند و اغلب در کتابخانه‌های دانشگاه‌ها بدون استفاده باقی ‍‌می‌مانند. اگر به فرآیند نگارش یک پایان‌نامه نگاه کنید دانشجویان معمولاً چندین ماه درگیر نگارش آن هستند و حداقل دو یا چهار هیئت علمی دانشگاه درگیر تدوین آن می‌باشند.

درحقیقت، پایا‌ن‌نامه‌ها عصاره تجربه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ درباره موضوعات خاص علمی هستند که متاسفانه در کشور ما تاکنون استراتژی برای به کارگیری و استفاده از آنها وجود نداشته است.

به نظر می‌رسد با تبدیل پایان نامه ارشد و دکترا به یک کتاب و انتشار آن به صورت انبوه این امکان به وجود می‌آید که پایان‌نامه‌های دانشجویی دردسترس عموم قرار گیرند تا بتوان با حداکثر توان از نتایج و محتوای آنها استفاده نمود. با وب سایت چاپ کتاب نارون دانش همراه باشید.

تبدیل پایان نامه به کتاب ارشد و دکترا

آیا یک پایان‌نامه قابلیت تبدیل شدن به یک کتاب را دارد؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از پژوهشگران را درگیر خود نموده است. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که بتوان با تکیه بر آنها سوال مورد نظر را با پاسخ مثبت همراه نمود. یکی از دلایل مهم آن این است که اغلب کتابهای دانشگاهی موجود در بازار کتاب مربوط به سال‌های بسیار دور هستند و طبیعتاً احتمال دارد از پیشرفت‌های علمی اخیر عقب‌تر باشند.

در حالیکه در تدوین یک پایان‌نامه معمولاً از آخرین پژوهش‌ها و نتایج موجود در دنیا استفاده می‌شود و نتایج آن نیز بسیار به‌روز و برحسب آخرین تغییرات می‌باشد. دلیل دوم این است که پایان‌نامه‌ها معمولاً در کنار تئوری به کاربرد هم تمرکز دارند و کتابهایی که توانسته‌اند تئوری را با کاربرد آمیخته نمایند تبدیل به کتاب‌های مرجع شده‌اند.

در تبدیل پایان نامه ارشد و دکترا به کتاب چه نوع کتابهایی بدست می‌آید؟

کلاً می‌توان انواع فرمت‌های مختلف تبدیل پایان‌ نامه ارشد و دکترا به کتاب را در دو نوع مهم و کلی طبقه‌بندی کرد:

۱- کتابهای پژوهش ـ محور

برای تدوین یک کتاب پژوهش محور عموماً به این شکل عمل می‌شود که در آن از تمامی فصول یک پایان‌نامه استفاده می‌شود. برای مثال یک پایان‌نامه رشته روانشناسی یا مدیریت عموماً در فصل چهار آنها به بررسی آماری داده‌ها و تحلیل آنها پرداخته می‌شود و در فصول آخر معمولاً به تبیین چرایی نتایج بدست آمده پرداخته می‌شود. در این حالت می‌توان علاوه بر تدوین پایه‌های تئوری مربوط به چند متغیر که در بخش ادبیات پژوهشی پایان‌نامه‌ها ذکر می‌شود، به ذکر یک پژوهش انجام شده در کنار تئوری‌ها پرداخت و فصول دیگر پایان‌نامه را نیز به عنوان یک پژوهش زنده از متغیرهای مورد بررسی قرار گرفته در ادامه کتاب ارایه نمود.

۲- کتابهای تئوری ـ محور

در این نوع کتاب‌ها بیشتر سعی می‌شود به تولید و انعکاس پایه‌های نظریه‌ای موجود در حدود متغیرهای پژوهشی اقدام نمود. این کتب به لحاظ تئوری احتمالاً جدیدترین تئوری‌های مربوط به یک یا چند متغیر مورد بررسی را ارایه خواهند نمود و مزیت رقابتی خوبی در مقایسه با کتابهای موجود در بازار خواهد داشت.

هر دو نوع از کتاب‌ها می‌توانند در نوع خود کتابهای فوق‌العاده کاربردی و جذابی باشند و طرفداران بسیاری را در بازار کتاب به سمت خود بکشانند.

انتشارات آکادمیک در حیطه‌های مختلف در خدمت آندسته از دانشجویانی می‌باشد که قصد تبدیل پایان‌نامه خود به کتاب و چاپ و نشر آن دارند.

طبیعی است فرآیند چاپ کتاب مستخرج دقیقاً همانند مراحل چاپ کتاب عادی خواهد بود و برای نشر آن تمامی مجوزهای مربوطه و مورد نیاز نیز اخذ خواهند شد.

نشر کتاب
ناشر کتاب

 

کلیدواژه : azmoon.org دکتراpost دکتریsanjesh org دکتریsanjeshp.ir دکتریآزمون دکتری eptتبدیل پایان نامه ارشد و دکترا به کتابثبت نام دکتری eptدانشجوی دکتری englishدکتر icuدکتر mathدکترا dba چیستدکترا dba دانشگاه تهراندکترا hseدکترا mbaدکترا mba در ایراندکترا phdدکترا بدون کنکوردکترا چیستدکترا معماریدکترا یا phdدکترا یا دکتریدکترای (phd) پزشکی هسته ایدکترای dbaدکترای dba چیستدکترای dba دانشگاه تهراندکترای dba در ایراندکترای gisدکترای hrmدکترای hseدکترای hse دانشگاه آزاددکترای hse در ایراندکترای hse وزارت بهداشتدکترای iumدکترای mba چیستدکترای mba دانشگاه تهراندکترای mba در ایراندکترای mdدکترای nbaدکترای nlpدکترای phdدکترای phd چیستدکترای phd چیهدکترای phd داروسازیدکترای teflدکتری dbaدکتری dba دانشگاه تهراندکتری gisدکتری hseدکتری ictدکتری ipmدکتری itدکتری mba در ایراندکتری mbiدکتری msrtدکتری phd testدکتری phd بدون آزموندکتری بدون آزمون دانشگاه آزاددکتری به انگلیسیدکتری پرستاریدکتری پیوسته بیوتکنولوژیدکتری چند سال استدکتری مدیریتسوالات دکتری gisمصاحبه دکترامنابع ازمون دکتری gisمنابع دکتری dbaنمونه sop دکترا
نشر آکادمیک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *