نگارش متون و شعارهای تبلیغاتی تجاری (Copywriting)

علاوه بر نشان تجاری موفق، خدمات مطلوب و بروز، روندهای سیستماتیک و بهینه در مدیریت کسب و کار که بر توسعه مارکتینگ و بزرگتر شدن جامعه مشتریان بسیار موثر هستند، متون و شعارهای تبلیغاتی، یکی از بهترین ابزارها و تکنیکها برای جلب مشتریان و مانا شدن برند و توصیف خدمات و اهداف شرکت ها برای مشتریان است. چه بسا، شعارهای تبلیغاتی یک محصول، بسیار ماندگارتر و موثرتر، وجه تمایز بزرگی در ذهن مشتریان ایجاد میکند.

در دوره “نگارش متون و شعارهای تبلیغاتی ( کپی رایتینگ )” هنرجویان، با چگونگی ایجاد شعارها و متون تبلیغاتی موثر و متناسب با محصولات و خدمات شرکتها، چگونگی متمایز و منحصربفرد بودن شعارهای تبلیغاتی با دیگر رقیبان، تاکید بر نشان تجاری و برتری های رقابتی در انواع تبلیغات رسانه ای، شبکه های اجتماعی، وب سایت، و بسیاری نکات تخصصی و مهم دیگر که در توسعه کسب و کار یک کارافرین موثر است، آشنا خواهند شد.

 

درباره دوره

۸ جلسه ۲ ساعته

وقتی صاحب کسب‌ و کار باشید یا بخواهید محصول یا خدمتی را معرفی کنید، باید دربارۀ آن به مخاطبانتان اطلاعات بدهید. ارائۀ این اطلاعات معمولاً در قالب کلماتی است که احتمالاً با تصاویر مرتبط با آن‌ها ترکیب شده است. برای آن‌که بتوانید کلمات مناسب را برای این معرفی پیدا کنید، لازم است بدانید که می‌خواهید چه چیزی را به چه کسانی بگویید و می‌خواهید آن‌ها بعد از دریافت این اطلاعات چه کاری انجام دهند. همۀ این‌ها و بسیاری موارد دیگر، موضوعاتی هستند که در حوزۀ کپی‌رایتینگ یا تبلیغ‌نویسی جای می‌گیرند.

یکی از وظایف کپی‌رایترها یا تبلیغ‌نویس‌ها این است که موضوع موردنظر را به‌شیوه‌ای اثربخش به مخاطب خاص خودش معرفی کنند. آن‌ها برای این کار به مهارت‌های مختلفی نیاز دارند. آن‌ها باید مجموعۀ توانایی‌های خود را در نگارش، مخاطب‌شناسی، رفتارشناسی و غیره به‌کارگیرند تا مخاطب را قدم‌به‌قدم تا رسیدن به مقصد نهایی هدایت و همراهی کنند.

دورۀ آموزشی کپی‌رایتینگ و نگارش متن و شعار تبلیغاتی در مدرسه ایده به شما امکان می‌دهد با موضوعاتی که در حوزۀ ادبیات تبلیغ برای نگارش تبلیغات اثربخش نیاز دارید آشنا شوید. با یادگرفتن این مهارت هم می‌توانید محصولات یا خدمات خودتان را بهتر عرضه کنید و هم می‌توانید به‌عنوان کپی‌رایتر و حتی تولیدکنندۀ محتوا با افراد و کسب‌وکارهای دیگر همکاری کنید. درحال‌حاضر این مهارت فرصت‌های کاری بسیار زیاد و سطح درآمد بالایی دارد.

 

مخاطبان دوره 

  • طراحان گرافیک، مدیران تبلیغات، و نویسندگان متن‌های تبلیغاتی کمپین‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی
  • کارآفرینان، مؤسسان، صاحبان و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا
  • صاحبان کالا، مدیران شرکت‌ها و مؤسسه‌های خدماتی
  • افرادی که قریحه نگارش و نویسندگی دارند و مایل اند از آن در صنعت و کسب‌وکار استفاده کنند

 

سرفصل/ محتوای دوره

  • ارائه تعاریف، مفاهیم علمی، اصول نظری و استانداردهای تبلیغات
  • تحلیل ساختار عملکردی پروژه‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی
  • معرفی شرح وظایف و جانمایی نقش سازمانی کپی‌رایتر در آژانس یا کمپین تبلیغاتی
  • بررسی تأثیر تفکر استراتژیک در طراحی محتوای یک کمپین تبلیغاتی
  • بررسی حوزه‌های گوناگون ادبیات تبلیغات (شعارهای سازمانی و تبلیغاتی، عناوین و محتوای کلامی در تصویر، متون فنی، تاریخچه‌نویسی، روابط عمومی و غیره)
  • مروری بر نقش متون تبلیغاتی در رسانه‌های گوناگون (تبلیغات چاپی، تلویزیونی، رادیویی، محیطی، اینترنتی، پست مستقیم و غیره)
  • یکپارچگی در متون تبلیغاتی
  • مخاطب‌شناسی و نوشتار هدفمند
  • مرور ارکان موفقیت و تأثیرگذاری متون تبلیغاتی
  • نوشتار خلاقانه، لحن و آیین نگارش متون تبلیغاتی

 

سبک برگزاری دوره

این دوره در مدرسه ایده معمولاً به‌صورت ترکیبی (تئوری و کارگاهی) برگزار می‌شود. در بخشی از کلاس، به‌صورت تئوری با موضوع‌های مرتبط با محتوای دوره آشنا می‌شوید و در بخش دیگر، باهم تمرین می‌کنید تا یاد بگیرید که چطور می‌توانید از موضوع‌های مطرح‌شده به‌درستی استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، اشکالات و نقاط ضعف خود را حین تمرین پیدا می‌کنید و با راهنمایی‌های مدرس می‌توانید آن‌ها را رفع کنید.

 

خروجی دوره

در پایان این دوره یاد می‌گیرید که برای معرفی کسب‌وکار خود یا کالاها و خدمات مختلف متن‌های تبلیغاتی بنویسید، کسب‌وکارها یا محصولات را نام‌گذاری کنید و برای آن‌ها شعارهای تبلیغاتی بسازید.

نشر آکادمیک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *