تفاوت‌های دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال

تفاوت‌های دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال


هنگامی که مراحل نگارش کتاب‌تان تمام می‌شود و کتاب را به یک انتشارات برای چاپ آن معرفی می‌کنید معمولاً با یک سوال متداول روبرو می‌شوید: چاپ افست می‌خواهید یا چاپ دیجیتال؟ در این مطلب قصد داریم تفاوت‌های دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال را مطرح نماییم و همچنین ملاک‌هایی برای انتخاب هریک از آن‌ها را عنوان کنیم تا شما در حین چاپ کتاب بتوانید بر اساس این ملاک‌‌ها روش چاپ مناسب را انتخاب کنید.

 

تفاوت‌های دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال
قبل از ارایه تفاوت‌های این دو نوع مختلف چاپ بهتر است با مزایا و معایب هریک از این روش‌ها آشنا شوید. چاپ دیجیتال یک روش کامپیوتری برای چاپ کتاب است که فایل الکترونیکی شما مستقیماً به دستگاه چاپی منتقل می‌شود. رایج‌ترین روش‌های چاپ دیجیتال شامل پرینتر جوهر افشان یا لیزری است که رنگ‌دانه یا تونر را بر روی انواع مختلفی از بسترهای مختلف شامل کاغذ، کاغذ عکس، بوم و سایر مواد ظاهر می‌سازد.

مراحل ترجمه کتاب و چاپ کتاب در ایران

معرفی کتاب برای ترجمه در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف

چاپ افست یا لیتوگرافی نوعی از چاپ است که نوشته و یا عکس را بر سطح پلاستیکی یک استوانه گردان برمی‌گرداند و سپس آن‌را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می‌کند. در ادامه به عوامل مهمی که هنگام انتخاب یک روش چاپ باید در نظر گرفت نگاهی می‌اندازیم:

۱- تعداد: اگر در نظر دارید تعداد نسخه زیادی کتاب چاپ نمایید بهتر است از چاپ افست استفاده کنید. اگر می‌خواهید کتابی را در تیراژ پایین چاپ کنید بهتر است از روش دیجیتال استفاده نمایید.

۲- زمان: چاپ دیجیتال سریع‌تر از چاپ افست است. اگر شما می‌خواهید کتاب‌تان را در بازه زمانی کوتاهی چاپ کنید بهترین کار استفاده از چاپ دیجیتال است. در چاپ دیجیتال همه کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و سرعت چاپ به صورت چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

۳- اندازه: اگر قطع چاپ شما کوچک است بهتر است از روش دیجیتال استفاده کنید. چاپ افست بیشتر برای چاپ در اندازه و سایز بزرگ بهتر است. برای مثال چاپ افست برای چاپ مطبوعات و روزنامه‌ها بسیار عالی است.

۴- نمونه چاپ: منظور از نمونه چاپ آن است که شما قبل از چاپ تمامی تیراژ می‌خواهید نمونه‌ای از آن را در اختیار داشته باشید تا ببینید کتاب بعد از چاپ به چه شکل خواهد شد. اگر این مساله برای شما خیلی مهم باشد می‌بایست از چاپ دیجیتال استفاده کنید؛ زیرا نمونه‌ چاپی که چاپ دیجیتال برای شما ارایه خواهد نموده بسیار دقیق‌تر و کم هزینه‌تر از نمونه‌ چاپ روش افست است.

۵- رنگ: برای بسیاری از افراد مهم است تا بدانند رنگ مورد دلخواه آن‌ها بر روی کتاب ظاهر خواهد شد یا نه؛ بدین جهت سیستمی با نام سیستم رنگ پانتون که فضایی رنگی و اختصاصی است وجود دارد که در صنایع چاپ از آن استفاده می‌کنند. افراد به واسطه این سیستم مطابقت رنگ می‌توانند مطمئن شوند رنگ مورد استفاده آن‌ها همان رنگی است که می‌خواهند. برای این کار، پیشنهاد می‌شود از چاپ افست استفاده شود. با چاپ دیجیتال نمی‌توان رنگ‌های سیستم پانتون را به صورت دقیق مطابقت داد اما در چاپ افست این کار به دقت انجام می‌شود.

برای استعلام هزینه چاپ کتاب می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما، با همکارانمان در انتشارات آکادمیک تماس حاصل فرمایید. تمامی هزینه‌های مربوط به صفحه آرایی کتاب در مبلغ تخمین نهایی هزینه چاپ کتاب لحاظ شده و مشخص خواهد گردید.

مزایای چاپ دیجیتال

  1. حذف مراحل قبل از چاپ از قبیل لیتوگرافی و فیلم و زینک و …
  2. قابلیت چاپ حداقل تیراژ حتی یک نسخه
  3. هزینه چاپ به تعداد نسخه ارتباط دارد
  4. امکان کالیبراسیون دستگاه در تیراژ پایین نیز وجود دارد
  5. قابلیت انتخاب سطوح چاپ مختلف
  6. امکان شخصی سازی کردن سفارش
  7. چاپ اطلاعات متغییر از قبیل متن یا تصویر ویا تعداد
  8. مدت آماده سازی کوتاه
  9. چاپ دیجیتال نیازمند استخدام اپراتور حرفه ای نیست
  10. هزینه تمام شده مرقوم به صرفه با توجه به سرعت کار و تیراژ کم
  11. قابلیت اجرای اکثر مراحل بعد از چاپ در چاپ دیجیتال از قبیل سلفون و یووی و برش و صحافی و طلاکوب و ….
  12. چاپ دیجیتال برخلاف چاپ افست به چاپخانه بزرگ احتیاج ندارد
  13. این نوع از چاپ همچنین به ماشین های چاپ عظیم نیازی ندارد
  14. تمام کارها در یک دفتر کار و با استفاده از دستگاه های چاپ لارج فرمت، لیزری و جوهر افشان صورت میگیرد
  15. در این روش میزان مواد باطله شامل کاغذ و مواد شیمیایی کمتر است چون نیازی به رسیدن به رنگ یا تنظیمات حین چاپ وجود ندارد
  16. روش دیجیتال در هر دور چاپ می‌تواند تصویر و متن متفاوتی را چاپ کند چون در این روش از پلیت استفاده نمی‌شود
  17. چاپ دیجیتال سیاه‌ و سفید هزینهٔ بالایی ندارد.
  18. روش دیجیتال باعث صرفه جویی در نیروی انسانی شده است.
  19. دقت دستگاه های چاپ دیجیتالی امکان خطای انسانی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
  20. امکان چاپ دیجیتال هفت رنگ و چاپ دیجیتال هشت رنگ نیز با دستگاههای جدید وجود دارد.

محبوبیت چاپ دیجیتال همچنان در حال افزایش است ، با تکنولوژی های جدید ، کیفیت خدمات و محصولات نیز افزایش می یابد ، با دور چاپ پایین و هزینه کمترو خروجی با کیفیت بالا ، چاپ دیجیتال یک راه حل عالی برای بسیاری از پروژه هاست .

 

کلیدواژه : cnc چاپ دیجیتالآثار چاپ سنگیانتشار کتاب های الکترونیکیانتشار کتابهای جدیدانتشارات کتابهای انگلیسیانتشارات کتابهای درسیانتشارات کتابهای روانشناسیانتشارات کتابهای زبان انگلیسیانتشارات کتابهای قاصدکانتشارات کتابهای مدیریتیانتشارات کتابهای مذهبیانتشارات کتابهای موسیقیترجمه كتاب theترجمه کتابترجمه کتاب itترجمه کتاب pdfتفاوت‌های دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتالجزوه چاپ دستیچاپ آثارچاپ آثار شهید مطهریچاپ آثار نقاشیچاپ افست تبریزچاپ افست تهرانچاپ افست چیستچاپ افست دستیچاپ افست رولچاپ افست شیرازچاپ افست کارت ویزیتچاپ افست کتابچاپ افست کتاب چیستچاپ افست مشهدچاپ جزوهچاپ جزوه ارزانچاپ جزوه ارزان تهرانچاپ جزوه اصفهانچاپ جزوه انلاینچاپ جزوه دانشجوییچاپ جزوه علویچاپ جزوه قیمتچاپ دیجیتالچاپ دیجیتال a3چاپ دیجیتال a4چاپ دیجیتال paperچاپ دیجیتال ppچاپ دیجیتال pvcچاپ دیجیتال کارت pvcچاپ دیجیتال مدرنچاپ کارت ویزیت pvc دیجیتالچاپ کتابچاپ کتاب pdfچاپ کتاب بدون هزینهچاپ کتاب به انگلیسیچاپ کتاب به صورت شخصیچاپ کتاب در آمازونچاپ کتاب در تورنتوچاپ کتاب در خارج از کشورچاپ کتاب درسیچاپ کتاب دعا برای امواتچاپ و انتشار کتابچاپ و نشرچاپ و نشر آنلاینچاپ و نشر ایرانچاپ و نشر بازرگانیچاپ و نشر بین المللچاپ و نشر کتابچاپ و نشر کتاب درسیچاپ و نشر کتاب های درسیچاپ و نشر کتابهای درسیچاپ و نشر کتابهای درسی ایرانچاپ و نشر کتابهای درسی ایران www cvn ir comچاپ و نشر کتب درسیچاپ و نشر نظردانلود كتاب dsm 5دانلود کتاب itدستگاه چاپ دیجیتال konicaدستگاه چاپ دیجیتال konica minolta c452دستگاه چاپ دیجیتال کانن varioprint dp110ديجيتال چاپدیجیتال چاپدیجیتال چاپ اکبریدیجیتال چاپ تهراندیجیتال چاپ علویدیجیتال چاپ کارت ویزیتدیجیتال چاپ کتابدیجیتال چاپ کهندیجیتال چاپ مشهدسازمان چاپ و نشر کتابهای درسیسفارش چاپ جزوهشرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایرانشرکت چاپ و نشر کتابهای درسیشرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایرانقیمت چاپ دیجیتال a4مجوز چاپ و انتشار کتابمراحل چاپ و نشر کتابمعایب چاپ دیجیتالموسسه چاپ و نشر کتاب در جدولنمونه قرارداد چاپ و انتشار کتاب
نشر آکادمیک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *