کمپین جهانی انتشارات پنگوئن برای 120‌سالگی داستان پیترخرگوشه

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، انتشارات پنگوئن به مناسبت 120سالگی داستان‌های پیترخرگوشه کمپین جهانی برای دعوت از علاقمندان به این داستان تشکیل داده است و برنامه‌های ویژ‌ه‌ای هم برای این منظور در نظر گرفته است.

قصه پیترخرگوشه کتابی از بیترکس پاتر است که اولین بار در سال 1902 منتشر شد. داستان کتاب در مورد یک خانواده خرگوش است که مادر خانواده قصد رفتن به خرید را دارد. مادر به فرزندانش می‌گوید که می‌توانند تا سر کوچه بروند و تمشک بچینند؛ اما به باغ آقای مک گرگور نزدیک نشوند، چون پدر آنها در آنجا بوده که میان کیک خورده شده ‌است.

انتشارات پنگوئن از چاپ جدید مجموعه داستان‌های پیترخرگوشه به مناسبت 120‌سالگی خلق این داستان محبوب کودکان رونمایی کرده است. مسئولان این انتشارات مشهور آمریکایی می‌گویند این مجموعه قرار است در سال 2022 وارد بازار کتاب شود. البته نسخه دیجیتالی این اثر قرار است پائیز امسال در بریتانیا توزیع شود.

هلن بیترکس پاتر، در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شد و در کودکی بسیار تنها و منزوی زندگی کرد و به دلیل پرورش‌یافتن در اسکاتلند و کنار دریاچه «دیستریکت»، علاقه ویژه‌ای به این محیط سبز و وحشی داشت و همین فضا را در غالب تصویرسازی‌هایش نیز جاودان کرده‌ است. او در سال 1902 داستان پیترخرگوشه را با الهام از محیط زیست اطراف خود نوشت که به شهرت جهانی رسید. یک سال بعد هم کتاب بعدی‌اش با عنوان «ماجرای نوتکین» را نوشت.

انتشارات پنگوئن می‌گوید قالب جدید داستان‌های پیترخرگوشه سال آینده در 120‌سالگی این داستان محبوب در نسخه‌های چاپی و صوتی ارائه خواهد شد که تصویرهای آن توسط کریس میچل انجام شده است. در چاپ جدید امضای بیترکس پاتر نیز اضافه شده است.

«ایزی ریچاردسون» مدیر بخش ادبیات کودک انتشارات پنگوئن گفت: مجموعه جدید پیترخرگوشه متعهد به تصاویر اصلی و قدیمی چاپ شده در این داستان کشیده و طراحی شده است؛ ولی در آن از فاکتورهای مدرن طراحی و نقاشی تصاویر کودک بهره‌گیری شده است. وی افزود: این اثر متعلق به چند نسل است و باید در طراحی تصاویر، همه فاکتورهای زمانی لحاظ شده باشد.

«آنا بیلسون» مدیر بخش هنری انتشارات پنگوئن نیز یکی از کسانی است که در طراحی و اجرای مجموعه جدید این سری از داستان‌های پیترخرگوشه نقش اصلی داشته است. او اعتقاد دارد تصاویر موجود در نسخه اولیه این داستان بدون زمان بوده و در طرح‌های معاصر نیز سعی شده از تصاویر اصلی الهام گرفته شود.

نشر آکادمیک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *