سوالات و پرسشهای متداول در خصوص چاپ و نشر کتاب در چاپ و نشر آکادمیک + تلفن تماس با انتشارات آکادمیک برای سفارش چاپ و نشر آثار

مراحل نشر و چاپ کتاب از کجا شروع می شود و چه مواردی باید به ناشر تحویل شود؟

 

نویسندگان؛ مولفان و تدوینگران آثار و کتابهای تخصصی برای چاپ و انتشار کتاب خود نیاز است پس از تکمیل اثر خود مطالب و متن ورد کتاب را که در آن عنوان و نام مولفان و مترجمان ذکر است را به ایمیل ناشر ارسال کنند.

بهتر است داخل پرانتز جلوی نام هر فرد مولف و مترجم عنوان تخصصی و حرفه ای فرد مولف و یا مترجم قید شود تا مخاطبان آثار با تخصص و بیوگرافی کوتاه شغلی آنها آشنا شوند.

 

#حس_خوب_نویسندگی

تلاش کنید با یک برنامه ریزی خوب و حرفه ای ایده ها و دستنوشته هاتون رو به کتاب تبدیل کنید

نشر آکادمیک برای حمایت از کتاب اولی ‌ها در کنار شماست …

مشاوره و پاسخگویی  :

۲۸۴۲۹۴۸۴

۰۹۱۲۶۶۰۴۴۹۲

وبسایت :

 academicpress.org

ایمیل :

academicpub1@gmail.com

اینستاگرام :

academicpress

اینفوگرافی فرایندهای چاپ و انتشار آثار در نشر آکادمیک چگونه است؟

 

فرایند فنی و تخصصی نشر چگونه آغاز می شود؟

باید قبل از شروع هر کاری کتاب و آثار ارسالی بررسی اولیه شود و توسط تیم تخصصی انتشارات بررسی و پس از تایید اولیه برای دو بخش مهم آماده سازی نشر یعنی صفحه آرایی؛ فهرست بندی و تدوین گرافیکی صفحات کتاب ارسال می شود و پس از نظر اتاق فکر طراحی جلد و مشورت با تیم مولفان کتاب، گرافیست انتشارات برای کتاب جلد را پیشنهاد می کند که پس از تایید صاحبان اثر؛ جلد برای تایید به وزارت ارشاد ارسال می شود.

 

فرایند اداری و قانونی انتشار کتاب چگونه است؟

قبل از آغاز قرایندهای قانونی و اداری انتشار کتاب لازم است برای کتاب شمارگانی به نام شابک که شماره ای ۱۳ رقمی است از خانه کتاب دریافت شود.

سپس متن کتاب را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ارجاع داده، تا فیپای کتاب صادر شود و بعد از صدور فیپا جهت دریافت مجوز کتاب به وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی ارسال می گردد.

در همین مرحله است که تایید جلد کتاب صورت می گیرد و وزارت ارشاد متن و جلد کتاب را به اصطلاح ممیزی می کند و پس از تایید نهایی این دو فایل باید درخواست اعلام وصول صورت گیرد و پس از چاپ نهایی کتاب براساس تیراژ اثر تعدادی کتاب به خانه کتاب؛ فیپا و ارشاد اهدا شود.

بدین وسیله پرونده اداری کتاب بسته می شود و باید منتظر انجام مراحل دیگر کتاب بود.

 

فرایند فنی چاپ کتاب چگونه است؟

پس از تایید و صدور پروانه و مجوز نهایی ممیزی وزارت ارشاد باید وارد فرایند چاپ شد.

چاپ هم دو گونه است :

1- چاپ دیجیتال

2- چاپ افست

 

چاپ دیجیتال چیست؟

این روش شیوه ای جدیدی است برای نشر آثار که می توان به هر تعداد محدودی که لازم است کتاب منتشر شود و دیگر لازم نیست الزاما 500 ؛ هزار و تعداد تیراژ بالایی از کتاب منتشر شود و از یک نسخه تا 300 الی 400 نسخه را می توان با این روش چاپ نمود.

مزیت این روس این است که دیگر لازم نیست کتاب بیش از حد لازم و بازاریابی نشده اثر را چاپ نمود و موجب مدیریت هزینه و پییشگیری زیان های احتمالی ناشی از عدم فروش گسترده کتاب می شود.

چاپ افست چیست؟

وقتی لازم است و نویسنده و انتشارات به این نتیجه می رسند کتاب باید در تعداد بالای 500 نسخه منتشر شود این روش برای چاپ انتخاب می شود چراکه خیلی ارزان تر از سایر روشهای چاپی است. در این شیوه ؛

۱- از کتاب و جلد آن فیلم و زینک در لابراتور لیتوگرافی تهیه می شود.

۲- سپس متن و جلد کتاب چاپ می شود

۳- روی جلد سلفون مات و یا براق کشیده می شود

۴-جلد و کاغذهای چاپ شده صحافی می شود

انواع سایز (قطع) کتابها چیست؟

قطع وزیری

یکی از عواملی که در ابعاد متفاوت کتابها اثرگذار هستند میزان هدر رفت کاغذ است. کاغذها معمولاً در ابعاد ۵۰*۷۰ در بازار موجود هستند. با سه بار تا کردن کاغذهای ۵۰*۷۰ می‌توان به قطع وزیری رسید. به این ترتیب انتخاب بهترین قطع کتاب با توجه میزان دورریز کتاب می‌تواند در تصمیم گیری شما اثرگذار باشد.

قطع رقعی

یکی از رایج ترین قطع‌ها درمیان کتابها قطع رقعی است. ابعاد کاغذهای اولیه در سه سایز مختلف در اختیار چاپخانه‌ها قرا رمی‌گیرد. یکی از این ابعاد ۴۵*۶۰ است. با سه بار تا کردن این کاغذ قطع رقعی بدست می‌آید.

قطع بیاضی

به قطع و ابعادی که بصورت افقی می باشند در اصطلاح بیاضی گفته می شود. در قطع بیاضی بر خلاف حالت معمول عطف کتاب در ضلع کوچکتر کتاب قرار می گیرد.

قطع جیبی

قطع جیبی همانطور که از نام آن پیداست در ابعادی طراحی و چاپ می‌شوند که امکان حمل آسان آنها وجود داشته باشد. قطع جیبی خود به دو دسته جیبی بزرگ و جیبی کوچک تقسیم می‌شوند. اگر کاغذی در ابعاد ۵۰*۷۰ را چهاربار تا کنید می‌توانید کتابی در ابعاد جیبی داشته باشید.

قطع خشتی

کاغذ در ابعاد ۴۵*۶۰ در قطع خشتی استفاده می‌شود. در قطع خشتی تمامی ابعاد کتاب یکسان بوده و کتاب به شکل مربع است. با تا کردن کاغذ بصورتی که به ۶ قسمت ۲۰*۲۰ تقسیم شود یکی از ابعادی است که می‌توانید با کمترین هدر رفت کاغذ بدست آورید. ابعاد ۲۰*۲۰ خشتی بزرگ است. اگر از کاغذ با ابعاد ۵۰*۷۰ استفاده کنید کتاب در قطع خشتی با ابعاد ۲۳*۲۳ بدست می‌آید که سایز استاندارد کتابهای خشتی بزرگ است.

آیا شما کتاب اولی هستید؟

https://academicpress.ir/?p=232338

 

 

 

کلیدواژه : ««آکادمی نویسندگان کودک و نوجوان»»#چاپ کتاب درسی ایران #آموزش چاپ کتاب ابعاد استاندارد چاپ کتابpdf نویسندگیآموزش نویسندگی pdfاستراتژیهای برندسازی آثاراصول نویسندگی pdfانتشار کتابانتشار کتاب الکترونیکیانتشار کتاب الکترونیکی در آمازونانتشار کتاب در آمازونانتشار کتاب در خارج از کشورانتشار کتاب در طاقچهانتشار کتاب در فیدیبوانتشار کتاب در کتابراهانتشار کتاب صوتیانتشارات آکادمیکانتشارات آکادمیک پرسانتشارات ارجمندانتشارات امیرکبیرانتشارات پرتقالانتشارات پریراانتشارات جنگلانتشارات خیلی سبزانتشارات دانشگاه تهرانانتشارات رهنماانتشارات سمتانتشارات ققنوسانتشارات کتابانتشارات کتاب دانشگاهیانجمن نویسندگی d1چاپ جدید کتاب oxford word skillsچاپ سوم کتاب american english fileچاپ کتابچاپ کتاب pdfچاپ کتاب بدون هزینهچاپ کتاب به صورت شخصیچاپ کتاب در آمازونچاپ کتاب در تورنتوچاپ کتاب در خارج از کشورچاپ کتاب درسیچاپ کتاب دعا برای امواتچاپ کتاب های درسیچاپ و انتشار کتابچاپ و نشر کتاب درسیچاپ و نشر کتاب درسی ایرانچاپ و نشر کتابهای درسیچاپ و نشر کتابهای درسی ایران www cvn ir comچرا باید کتاب بخوانیم؟ فلسفه داناییچگونه کتابی شایسته و جامع تالیف؛ ترجمه و یا تدوین نموده و منتشر کنیم؟ مهارتها و هنر نویسندگی...خرید کتاب دانشگاهیخرید کتاب دانشگاهی با ارسال رایگانخرید کتاب دانشگاهی با تخفیفخرید کتاب دانشگاهی پیام نورخرید کتاب دانشگاهی دست دومخرید کتاب دانشگاهی روانشناسیخرید کتاب دانشگاهی زبان اصلیرایتینگ آکادمیک انتشارات لانگمنسازمان چاپ و نشر کتابهای درسیسایت چاپ و نشر کتاب درسیسفارش نویسندگی nevisandegiha.blog.irشرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایرانشرکت چاپ و نشر کتابهای درسیفرایند انتشار کتابفرایند چاپ کتابفرایند چاپ و نشر کتابفرایند نشر کتابفن نویسندگی pdfقیمت چاپ کتاب pdfکتاب rte چاپ جدیدکتاب اصول نویسندگی pdfمدرسه نویسندگیمراحل انتشار کتابمراحل چاپ کتابمراحل چاپ کتاب ترجمه شدهمراحل چاپ کتاب رمانمراحل چاپ کتاب شعرمراحل چاپ کتاب کودکمراحل چاپ و نشر کتابمراحل نشر كتابمراحل نشر کتابمراحل نشر کتاب در ایرانناشر کتاب دانشگاهینشر آکادمیکنشر كتابنشر كتاب docنشر كتاب pdfنشر كتاب الكترونينشر كتاب على أمازوننشر کتابنشر کتاب پارسهنشر کتاب دانشگاهینشر کتاب درسینشر کتاب لس آنجلسنشر کتاب مجازینویسندگینویسندگی به انگلیسینویسندگی چیستنویسندگی خلاقنویسندگی خلاق pdfنویسندگی خلاق برای کودکاننویسندگی در ایراننویسندگی در جدولنویسندگی رماننویسندگی محتوانویسندگی ویکی پدیا
1001packi
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *